Zobacz najpopularniejsze porady

Co zrobić, gdy kurier nie przyjechał?

Opublikowano: 2016-06-28

Czy zdarzyło Ci się spotkać z sytuacją, gdy kurier nie przyjechał lub nie zastał Cię w domu, skutkiem czego nie mogłeś odebrać swojej przesyłki? Jeśli nie, to jesteś szczęściarzem, ale z pewnością ktoś z Twojego otoczenia został w ten sposób poszkodowany. Kuriera nie ma, paczki, na którą czekałeś z utęsknieniem, również. Co zrobić w takiej sytuacji? Czekać na ponowne doręczenie, czy może wsiadać w samochód i odebrać przesyłkę bezpośrednio z punktu obsługi?

 

Wypadki się zdarzają

Panuje powszechna opinia, że kurierzy celowo nie dojeżdżają do domów i nie dostarczają paczek tam, gdzie im się to nie opłaca np. jeśli trzeba daleko jechać tylko z jedną przesyłką. Oczywiście nie jest to prawda, a na pewno nie w przypadku szanujących się firm kurierskich, którym zależy na dobrej reputacji.

 

Niestety z różnych przyczyn kurier może faktycznie nie dojechać, winna temu może być awaria samochodu, utrudnienia w ruchu drogowym lub inna losowa przyczyna. Czasami też zdarza się, że odbiorca minie się z kurierem, zwłaszcza gdy nie została wykupiona usługa PDI, czyli wcześniejszego kontaktu o planowanym terminie przyjazdu. W takim wypadku, jeśli dostawca nie zastanie Cię w domu, zostawi awizo, na podstawie którego możesz odebrać przesyłkę z najbliższego punktu odbioru. W niektórych przypadkach zostanie wprowadzona procedura ponownej próby dostarczenia przesyłki, ale nie zawsze. Najczęściej kurier drugi raz nie przyjedzie, a paczka będzie spokojnie na Ciebie czekała, aż sam się po nią pofatygujesz.

 

Czy można coś zrobić, jeśli kurier nie przyjechał?

Jeśli masz pewność, że Twoja przesyłka nie została dostarczona – kurier nie przyjechał w wyznaczonym terminie lub zostawił awizo, powinieneś skontaktować się z brokerem, u którego zamawiałeś usługę. Nie załatwiaj nic na własną rękę, gdyż występując jako osoba prywatna, masz mniejszą szansę na osiągnięcie porozumienia, niż broker, który jet ważnym partnerem biznesowym dla takiej firmy. Brokerzy zlecają duże ilości przesyłek, więc mają największą szansę na pozytywne załatwienie Twojej sprawy. Wszelkie reklamacje, czy procedury odzyskiwania ubezpieczeń, również należy załatwiać przez niego – o ile zdecydowałeś się na wysyłkę za pośrednictwem brokera kurierskiego.

W przypadku niedostarczenia przesyłki, należy zamówić ponowny pickup i dowóz paczki do miejsca odbioru. Można umówić się na konkretny dzień, by mieć pewność, że tego dnia nie rozminiecie się ponownie. Dlatego, jeśli wiesz, że kurier nie przyjechał nie denerwuj się, nie dzwoń od razu z pretensjami i nie planuj wycieczki do biura obsługi. Korzystając brokera kurierskiego, szybko i skutecznie załatwisz ponowne dostarczenie w odpowiadającym Ci terminie.

 

ZnajdzKuriera.pl nie jest brokerem - nie zamówimy ponownie kuriera.

Jeśli zamówiłeś przesyłkę u Brokera dzięki porównywarce przesyłek kurierskich ZnajdzKuriera.pl, to pamiętaj, że nie zamówiłeś jej u nas. W celu ponownie przyjazdu kuriera lub informacji nt stanu zamówienia kontaktuj się wyłącznie z brokerem u którego dokonałeś zamówienia. Jeśli nie pamiętasz, który to broker, sprawdź swoją skrzynkę email. Powinieneś na nią otrzymać potwierdzenie zamówienia, a w stopce wiadomości zapewne znajdziesz informacje jakim brokerem wysyłałeś. Porównywarka kurierów ZnajdzKuriera.pl pomimo szczerych chęci NIE jest w stanie sprawdzić tego za Ciebie. Nawet jeśli posiadasz swój numer przesyłki i jej pełne dane. Nie posiadamy dostępu do serwisów brokerów i nie mamy technicznej możliwości weryfikacji u kogo zamówiono daną paczkę.

 

 

 

Poradnik ten czytasz dzięki:

Wygodny Kurier

Sprawdź ofertę SzybkiKurier.eu