Zobacz najpopularniejsze porady

Jak bezpiecznie zapakować paczkę?

Jak bezpiecznie zapakować paczkę?

 

Pakując swoje przesyłki należy pamiętać o dwóch podstawowych aspektach. Opakowanie ma ochronić towar przed zniszczeniem lub zabrudzeniem oraz ma ograniczyć dostęp i ingerencję do środka i zabezpieczyć towar przed ubytkami czy kradzieżą.

Praktyczne wskazówki dotyczące opakowania towaru:

  • używaj opakowań nowych. Używane kartony mogą wyglądać dobrze jednak ich struktura może być naruszona w poprzednich transportach i nie zapewniać dostatecznego zabezpieczenia
  • w przypadku kiedy opakowanie jest większe od towaru staraj się używać wypełniaczy lub w taki sposób dopasuj opakowanie do wielkości towaru, żeby uniemożliwić jego przemieszczanie w trakcie transportu co może narazić towar na uszkodzenie
  • kartony zaklejaj taśmą samoprzylepną najlepiej firmową. Szarą taśmę można kupić w każdym sklepie papierniczym. Stosowanie taśmy z logiem firmowym zabezpieczy paczkę przed ingerencją w jej wnętrze i skutecznie ochroni zawartość przed osobami trzecimi.
  • Oprócz etykiet czy listów przewozowych naklej własną naklejkę z nadawcą i odbiorcą. Jeżeli etykieta przewozowa odklei się lub zostanie pomylona przez kuriera zawsze jest dodatkowa informacja, która pozwala na ustalenie prawidłowych danych nadawcy czy odbiorcy.

Regulaminy większości firm kurierskich jasno określają zasady pakowania towaru i ich brzmienie jest mniej więcej takie:

”ZLECENIODAWCA jest zobowiązany oddać przesyłkę Przewoźnikowi w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i wydanie bez ubytku i uszkodzenia. Przesyłki, które ze względu na swoje właściwości lub zawartości wymagają opakowania, ZLECENIODAWCA zobowiązany jest oddać ją w opakowaniu. Opakowanie powinno między innymi:

  • być zamknięte i zabezpieczone skutecznym środkiem, takim jak taśma samoprzylepna, plomby czy pieczęcie lakowe,
  • być odpowiednio wytrzymałe,
  • uniemożliwiać dostęp do zawartości bez pozostawienia widocznych śladów,
  • być opisane, gdy wymagają tego właściwości lub zawartość przesyłki, poprzez oznakowanie, np.: „Ostrożnie! Szkło”, „Góra/dół”, „Nie przewracać”, itp. Wymienione oznakowanie może być w formie widocznego opisu na przesyłce lub w formie wydrukowanych z Systemu Transakcyjnego oznaczeń, naklejonych na opakowanie przesyłki.