Prowadzenie sklepu internetowego wymaga sporej logistyki. To nie tylko sprzedaż produktów, ale także ich sprowadzanie oraz wysyłka. Dlatego wybór taniego kuriera dla sklepu internetowego jest niezwykle istotny, a w niektórych przypadkach może zaważyć nawet na rentowności takiego przedsięwzięcia. Czy warto podpisać umowę z konkretną firmą kurierską, czy może lepiej zdecydować się na inne rozwiązanie?
Decydując się na wybór kuriera, powinieneś zastanowić się, na czym najbardziej Ci zależy: na niskiej cenie, wysokiej jakości usługi, szybkiej realizacji przesyłek, możliwości wysyłania ilości hurtowych i na paletach, czy może na przesyłkach krajowych i zagranicznych. Od tego, jakie są Twoje priorytety i czego będą oczekiwali klienci, w dużej mierze zależy wybór firmy kurierskiej. Oczywiście ideałem byłoby, gdyby udało się znaleźć taniego kuriera dla sklepu internetowego, który jednocześnie posiadałby wszystkie powyższe cechy. W rzeczywistości może nie być tak kolorowo, dlatego też dokładna analiza rynku to podstawa.
Pamiętaj, że najtaniej nie zawsze oznacza najlepiej, a wybór optymalnego stosunku ceny do jakości powinien być priorytetem, jeśli zależy Ci na zadowoleniu klientów. Ma to szczególne znaczenie w przypadku przesyłek z delikatną zawartością (szkła, wyrobów ręcznych, elektroniki itp.). Nie możesz sobie pozwolić, by paczką rzucano albo, co gorsza, zaginęła bez wieści. Dlatego nie kieruj się wyłącznie niską ceną, bo wybór złego kuriera może negatywnie przełożyć się na Twoją działalność.
Najprostszym, a zarazem najefektywniejszym sposobem na poszukiwanie najkorzystniejszej oferty, jest wykorzystanie porównywarki ZnajdźKuriera.pl, gromadzącej dane o wszystkich kurierach i brokerach, działających na terenie Polski. W łatwy sposób możesz porównać oferty, proponowane ceny za przesyłki i zdecydować, który tani kurier do sklepu internetowego będzie najodpowiedniejszy. Porównywarka udostępnia także ranking kurierów i system ocen, dzięki którym zobaczysz czy inni użytkownicy byli zadowoleni z usługi. Możesz także zamówić kuriera lub podpisać umowę z daną firmą na świadczenie stałych usług dla Twojego sklepu.
Powyżej wspomnieliśmy, że możesz podpisać umowę z konkretnym kurierem, ale czy rzeczywiście jest to najkorzystniejsze rozwiązanie? W przypadku dużych sklepów internetowych, zlecających częste przesyłki zapewne tak, ale małym firmom bardziej się opłaca skorzystać z pośrednika tzw. brokera kurierskiego. Dlaczego? Otóż broker to firma, mająca umowy z kilkoma, czasem nawet kilkunastoma kurierami i w Twoim imieniu będzie ustalać warunki świadczenia usług.
Korzystając z brokera masz możliwość szybkiej zmiany kuriera, negocjowania lepszych cen lub w przypadku niewywiązania się z umowy – egzekwowania swoich praw. Broker pomoże Ci w razie zaginięcia przesyłki lub uszkodzenia jej zawartości.
Poradnik ten czytasz dzięki:
sprawdź ofertę Ebox24 w ZnajdzKuriera
Skorzystaj z naszego serwisu: Porównaj ceny kurierów!