Zobacz najpopularniejsze porady

Zwrot towaru kurierem, o czym warto wiedzieć?

Opublikowano: 2016-07-21

Czy znasz swoje prawa konsumenckie i wiesz, kiedy możesz zwrócić sprzedawcy zakupiony  produkt? W tej kwestii prawo jest przychylne konsumentom i daje aż 14 dni na odstąpienie od umowy. Warto jednak wiedzieć o kilku podstawowych kwestiach, które mogą uchronić Cię przed problemami.

 

Zawsze czytaj regulamin e-sklepu

Niby oczywistość, ale ilu z nas tak naprawdę czyta regulaminy? Niewielu. Jeśli zawsze dogłębnie wczytujesz się w treść regulaminów, to punkt dla Ciebie – jesteś bezpieczny. Niestety znaczna część internautów bez zastanowienia zamawia produkty w e-sklepach, a w przypadku pojawienia się problemów np. niezgodności towaru z opisem, uszkodzonej zawartości lub ewidentnego oszustwa, jest tak naprawdę bezbronna. Nierzetelne sklepy internetowe to problem i warto chronić się przed takimi przedsiębiorcami. Pierwszą, podstawową rzeczą jest sprawdzenie danych teleadresowych i rejestracyjnych firmy. Jeśli sklep udostępnia jedynie formularz kontaktowy i nigdzie nie znajdujesz informacji o adresie działalności, powinna zaświecić Ci się czerwona lampka. Nawet jeśli otrzymasz zamówiony towar, w razie konieczności jego zwrotu nie dysponujesz nawet adresem, na który można byłoby odesłać przesyłkę.

 

Kolejną istotną rzeczą, którą sprzedawca ma obowiązek udostępnić konsumentowi jest formularz odstąpienia od umowy. Powinien znajdować się w widocznym miejscu na stronie sklepu. Jeśli go nie ma, sprzedawca łamie przepisy, a Ty nie będziesz miał możliwości zwrotu towaru.

 

Masz 14 dni na odstąpienie od umowy

Pamiętaj, że zamawiając towary na odległość, przysługuje Ci 2-tygodniowe prawo odstąpienia od umowy i sprzedawca nie może skrócić tego czasu. Aby to zrobić, musisz wypełnić formularz i przesłać go listownie lub e-mailowo na wskazany adres. Gdy to zrobisz przedsiębiorca zwróci Ci równowartość produktu i przesyłki, ale koszty zwrotu pokrywasz z własnej kieszeni, dlatego też warto wybrać taniego kuriera, aby nie narażać się na dodatkowe straty. Sprzedawca nie może zażądać od Ciebie przesyłki konkretną firmą, chyba że sam pokryje koszty zwrotu. W przeciwnym razie zwrot towaru kurierem jest zależny od konsumenta. Pełne zestawienie kurierów i brokerów kurierskich znajdziesz w porównywarce ZnajdźKuriera.pl