Filtry aktualności

Uszkodzona przesyłka kurierska

Autor:
Uszkodzona przesyłka kurierska

Uszkodzona przesyłka, co robić?

Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że została ona uszkodzona, powinniśmy zażądać od kuriera sporządzenia protokołu zawierającego opis stanu przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Kurier powinien sporządzić protokół w naszej obecności.

Jeżeli po wydaniu przesyłki stwierdziliśmy ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, mamy 7 dni na zawiadomienie o tym fakcie firmy kurierskiej (np. DHL,UPS,GLS, Poczta Polska). W takim wypadku kurier przyjedzie pod wskazany adres i sporządzi protokół., Pamiętajmy, iż protokół podpisują osoby uczestniczące w ustaleniu stanu przesyłki. Jeżeli nie zgadzamy się z treścią protokołu, mamy prawo zamieścić w nim zastrzeżenie z uzasadnieniem.

Podstawę prawną dochodzenia roszczeń związanych z uszkodzeniem przesyłki w transporcie stanowi ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe.

Przyjęcie przez nas przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie większości roszczeń w stosunku do firmy kurierskiej, dlatego tez pamiętajmy, aby przed odebraniem przesyłki dokładnie sprawdzić jej stan.

Procedura reklamacyjna jest różna w zależności od firmy kurierskiej. Pamiętajmy, iż pośrednik taki jak iPAKA.pl odpowiada za stan przesyłki od chwili przekazania jej w posiadanie przez nadawce do chwili wydania jej przewoźnikowi, czyli kurierowi firmy kurierskiej. 

Termin na złożenie reklamacji to zwykle od tygodnia do roku, w zależności od wybranej firmy kurierskiej. Dotyczy to kompletnej reklamacji,  ze spisanym protokołem szkody. Niezależnie od operatora, podstawą do reklamacji są dokumenty sprzedaży (paragon lub faktura, umowa kupna-sprzedaży) oraz protokół szkody. Niektórzy kurierzy oczekują również odrębnego oświadczenia o uszkodzeniach oraz sposobie zapakowania paczki. Dokumentacja zdjęciowa uszkodzeń , również bywa bardzo pomocnym dowodem w sprawie. 

Może Cie zainteresować

 

Pozdrawiamy 

zespół iPaka.pl