Zobacz najpopularniejsze porady

Dropshipping - Czym jest i jak się zarabia na nim zarabia?

Dropshipping to jedno z bardziej tajemniczych, ale i coraz popularniejszych zagadnień e-commerce. Obecnie sprzedaż internetowa w coraz większym stopniu wykorzystuje właśnie dropshipping i sprzedawanie rzeczy, których jeszcze nie posiadamy. Styl ten może być korzystny w wielu sytuacjach, ma bardzo wiele zalet. W tym tekście przedstawiamy wszystkie istotne informacje o dropshippingu, podpowiadamy, czym tak właściwie jest ta forma sprzedaży oraz jakie ma plusy i czy warto ją wykorzystywać. 

 Dropshipping — Czym jest ten styl sprzedaży? 

 Dropshipping to rodzaj sprzedaży, który polega na pośredniczeniu między naszym klientem, a hurtownią, z pomnikiem osobistego magazynowania i wysyłania towaru do klienta. Choć definicja może brzmieć nieco skomplikowanie, w rzeczywistości cały proces taki nie jest. Sprzedaż w modelu dropshippingu polega na tym, iż wystawiamy jako sklep internetowy na sprzedaż pewne rzeczy — których fizycznie nie posiadamy. Jeśli dana osoba kupi nasz produkt i zapłaci za niego, zamawiamy go dopiero w hurtowni, u podwykonawcy czy producenta. Towar zamawiamy z wysyłką bezpośrednio do naszego klienta za niższą cenę. W ten sposób różnica między ceną sprzedaży, a ceną zamówienia towaru w hurtowni jest naszym zyskiem netto. Dropshipping prowadzić możemy w wielu różnych przypadkach, branżach czy modelach biznesowych. Obecnie staje się on coraz popularniejszy i coraz bardziej znany. Trend ten przywędrował do Polski z Zachodu kilka lat temu i od tamtego czasu rozwija się na rynku. Sam sposób jest legalny oraz prosty do przeprowadzenia. Dropshipping przeprowadzać możemy przy różnego rodzaju sklepach internetowych. Możemy korzystać z niego zarówno jako osoby prywatne sprzedające na portalach internetowych czy duże firmy i marki (kiedy warto skorzystać z dropshippingu w ostatnim akapicie).

 Co jest potrzebne do handlowania w ten sposób? 

Jeśli zainteresował nas dropshipping, kolejnym pytaniem, jakie zazwyczaj pada, jest to odnośnie wymogów i wymagań, jakie należy spełnić, aby móc handlować w taki sposób. Ogólnie dropshipping nie jest wymagającym sposobem handlu. Do jego wdrożenia potrzebować będziemy jedynie komputera, dostępu do internetu oraz czasu. Ostatnią umiejętnością, którą powinniśmy mieć, jest umiejętne poruszanie się po internecie. Zdecydowanie warto znać dany rynek lub mieć pojęcie o dostawcach i ogólnym handlu w internecie. Nawet jeśli posiadamy podstawowe wiadomości, możemy rozpocząć handel na mniejszą skalę. Najtrudniejszym zadaniem, z jakim będziemy musieli się zmierzyć to znalezienie tanich hurtowni i dostawców oraz wystawienie towaru po wyższych cenach oraz monitorowanie czy ceny w hurtowni nie zmieniają się. W przeciwnym razie możemy sprzedać towar klientowi, który zwiększy swoją cenę w hurtowni, a my będziemy musieli dopłacić do sprzedaży. 

Jakie korzyści daje Dropshipping? 

Dropshipping to niezwykle korzystny system sprzedaży, który będzie pomocny nam w wielu sytuacjach. Pierwszym plusem jest fakt, że możemy dzięki niemu rozpocząć handel bez jakiegokolwiek wkładu własnego. Jeśli środki na rozpoczęcie działalności są dla nas jedyną przeszkodą, to właśnie dzięki temu sposobowi sprzedawania będziemy mogli rozpoznać swój własny biznes. Korzystając z dropshippingu, nie ryzykujemy również dużych włożonych pieniędzy np. w infrastrukturę czy założenie fizycznego magazynu. W razie niepowodzenia nie stracimy zatem zainwestowanych pieniędzy. Dropshipping rozwiązuje duży problem magazynowania towaru. Jest on szczególnie zauważalny przy wielkogabarytowych towarach oraz w sytuacjach, kiedy nie mamy środków na wynajęcie profesjonalnego magazynu. Dzięki temu modelowi sprzedaży będziemy mogli zamawiać wszystkie towary bezpośrednio z hurtowni do klienta. Dropshipping jest też elastycznym sposobem sprzedaży. Możemy używać go zatem jako tego podstawowego lub jako uzupełnienie tradycyjnego sklepu internetowego. W ten sposób możemy uniknąć problemów i wydatków związanych z najbardziej niekomfortowymi towarami, sprzedając je w modelu dropshippingowym, a osobiście obsługując proste i zyskowne transakcje. 

Jakie zagrożenie ze sobą niesie? 

Choć dropshipping ma wiele plusów, posiada też kilka minusów. Z pewnością największym jest fakt, że nie możemy oferować pakowania towarów w dedykowane pudełka czy kartony. Minus ten jest niezwykle zauważalny, jeśli nie skupiamy się jedynie na handlu i sprzedaży, a chcemy budować markę i zwiększać rozpoznawalność naszej marki. Bardzo trudno będzie nawiązać współpracę i prosić hurtownie, aby nasze zamówienia pakowały w inny sposób. Poprzez to klienci mogą otrzymać towary z logiem hurtowni lub wykonawcy, a nie naszej marki. Drugim minusem, który objawią się szczególnie przy dużym asortymencie, jest fakt, że trudno jest monitorować wiele produktów i przedmiotów. Może to być czasem nawet zagrożeniem, jeśli w porę nie podwyższymy naszej ceny i będziemy musieli sprzedawać, np. produkty po takiej samej cenie, na jaką została zmieniona w hurtowni. Minus ten można ograniczyć przy dłuższej pracy z hurtowniami czy firmami. Jeśli się zgodzą, mogą z wyprzedzeniem samodzielne poinformować nas o planowanej podwyżce. 

Kiedy warto go wykorzystywać? Handel bez wkładu pieniężnego lub obniżenie kosztów 

Dropshipping warto wykorzystywać w różnych sytuacjach. Z pewnością będzie to ta, w której będziemy opierali się całkowicie na takim modelu prowadzenia sklepu, pracując np. zdalnie lub w domu bez możliwości magazynowania towaru. Opcja ta pozwala na wystawienie bardzo dużej ilości produktów do sprzedaży i jedynie obsłudze zleceń. Dropshipping będzie również przydatny, jeśli prowadzimy stacjonarną markę. Przy produktach mniej popularnych możemy wydłużyć czas oczekiwania na towar w zamian za obniżenie kosztów magazynowania i brak zamrażania kapitału. Z tego rodzaju handlu możemy skorzystać w przypadku kiedy oferujemy bardzo drogie towary np. biżuterię i nie mamy możliwości rozwijania się w takim tempie w jakim byśmy chcieli.


znajdź najtańszego kuriera dzięki porównywarce cen przesyłek kurierskich