Zobacz najpopularniejsze porady

Jak zwrócić towary Vinted?

Jak zwrócić towary Vinted?

Aplikacja Vinted od lat łączy tych, którzy chcą się pozbyć nienoszonych ciuchów z tymi, którzy chętnie dadzą im drugie życie. Litewski start-up stał się prawdziwym przebojem i coraz więcej osób korzysta z wygodnego rozwiązania. Oczywiście działa również intensywna promocja aplikacji oraz fakt, że z Vinted korzystają blogerki, projektantki, gwiazdy i influencerki oraz ci wszyscy, którzy żyją zgodnie z trendami zero waste. Poza tym że można kupić ubrania czy dodatki dużo taniej, to również w wielu ofertach znajdują się oryginalne rzeczy, które pozwolą podkreślić nieszablonowy styl. Bez problemu można zwrócić produkty Vinted.

Jak działa Vinted?

Obecnie aplikacja Vinted ma ponad 20 milionów użytkowników na całym świecie. Samo narzędzie jest proste i intuicyjne i dzięki temu użytkowniczki (bo jest to propozycja przede wszystkim dla kobiet) szybko mogą wystawić ciuchy, kupić, przeglądać oferty. Wystarczy ściągnąć aplikację Vinted, założyć konto i napisać kilka słów o sobie. Należy również skonfigurować konto, czyli na przykład podpiąć kartę, z której i na którą będą przelewane zarobione lub wydane pieniądze, wybrać dogodny sposób dostawy, a także ustawić wysokość rabatów w zależności od ilości sprzedanych rzeczy. Poza tym warto także spersonalizować konto. Następnie, jeśli chce się sprzedać rzeczy, wystarczy zrobić im zdjęcia i umieścić na platformie. Narzędzia Vinted pomagają w przejściu wszystkich kroków, a nawet sugerują przedział cenowy. By promować konto i zwiększyć jego widoczność, można wykupić dodatkowe usługi. Aplikacja Vinted działa również na zasadach licytacji, gdzie kupujący deklarują, ile chcą zapłacić za daną rzecz. Sprzedający może te propozycje zaakceptować, odrzucić lub zaproponować własną cenę.

Zwrot towarów Vinted

Ubrania lub dodatki można zwrócić Vinted, jeśli przedmiot został uszkodzony w transporcie albo jest niezgodny z opisem. Poza tym można również oddać rzecz sprzedającemu, jeśli nam nie pasuje z różnych względów, ale do tego będziemy potrzebować jego zgody. Vinted przy zwrotach zastrzega, że produkty muszą zostać zwrócone w takim samym stanie, w jakim zostały dostarczone. To znaczy, że nie mogą być używane czy wyprane.

Jak oddać rzecz uszkodzoną w transporcie Vinted?

Jeśli rzeczy zostały uszkodzone w transporcie, możesz je zwrócić Vinted, kontaktując się ze sprzedającym w aplikacji. W ciągu dwóch dni od otrzymania przesyłki należy nacisnąć w konwersacji przycisk „Mam problem”. To sprawia, że płatność zostaje wstrzymana do momentu, gdy uda się dojść do porozumienia między stronami. Jeśli pieniądze zostaną przekazane automatycznie, zwrot Vinted nie będzie możliwy. Taką samą procedurę należy przeprowadzić, gdy towar jest niezgodny z opisem. Sprzedającemu trzeba pokazać również dowód uszkodzenia lub nieścisłości. Najlepiej zrobić zdjęcia przedmiotu z widocznymi brakami, opakowania czy też rzeczy niezgodnej z opisem w ogłoszeniu. Najlepiej zwrotu dokonać w porozumieniu ze sprzedającym i omówić z nim warunki odesłania towarów Vinted.

Odesłanie towarów Vinted

Sprzedający może zaproponować odesłanie przedmiotu i dokonać zwrotu pieniędzy. Warto w tym wypadku podać takie informacje jak numer śledzenia paczki, dołączyć jej zdjęcie oraz fotografię etykiety wysyłkowej. Po otrzymaniu przesyłki ze zwrotem Vinted sprzedający może anulować zamówienie i oddać pieniądze kupującemu. W tym celu wystarczy użyć przycisku w konwersacji „Problem został rozwiązany”, a w następnym kroku „Dokonaj zwrotu środków”. Strony mogą również uzgodnić to, że towar zostaje zachowany przez kupującego. W związku z tym sprzedający w aplikacji Vinted potwierdza ten fakt i wówczas przelewane są pieniądze na jego konto.

Problemy ze zwrotem Vinted

Może się zdarzyć, że strony nie mogą dojść do porozumienia lub problem jest na tyle nietypowy, że ciężko znaleźć rozwiązanie. Wystarczy w takiej sytuacji poprosić o interwencję. By skontaktować się z Vinted, trzeba nacisnąć ikonkę „i” w prawym górnym rogu na ekranie konwersacji, następnie wybrać przycisk „Pomoc” i potem „Skontaktuj się z nami”, by pojawił się ekran Centrum Pomocy, w którym można opisać problem. Specjaliści dołożą starań, by rozwiązać problem i podejmą ostateczną decyzję. Jeśli zostanie uznana słuszność zwrotu Vinted należy wysłać przedmiot do sprzedającego w terminie 5 dni za pomocą rejestrowanej metody przesyłki, a zespołowi przekazać następujące dane takie jak numer śledzenia przesyłki, zdjęcie paczki i etykiety wysyłkowej. Po sprawdzeniu, czy wszystkie dane są prawidłowe, Vinted przekaże zwrot kupującemu. Warto przy tym pamiętać o tym, że ważny jest zarówno czas, jak i konieczne formalności. W przypadku gdy produkt kupującemu nie odpowiada, zwrot jest zależny tylko od dobrej woli sprzedającego. Z drugiej strony rzecz zawsze można sprzedać na Vinted.

znajdź najtańszego kuriera dzięki porównywarce cen przesyłek kurierskich